V listopadu 1891 podnikatelé Bob Walker Smith a Albert Eadie koupili společnost George Townsend & Co. z Hunt End, Redditch. Townsendova firma je uznávaným výrobcem jehel s téměř padesátiletou tradicí, která nedávno začala vyrábět jízdní kola.
Dvojice získává zakázku na dodávku přesných součástek pro Royal Small Arms Factory v Enfieldu, Middlesex. Na oslavu této prestižní objednávky přejmenovávají svůj podnik na Enfield Manufacturing Company Ltd. a své první kolo navržené Bobem Walkerem Smithem nazývají Enfield. Následující rok jsou jejich jízdní kola přejmenována na Royal Enfield a je zaveden slogan „Made Like A Gun“ („Vyrobeno jako zbraň“).
Bob Walker Smith navrhuje první motorové vozidlo společnosti. Známé jako kvadricykl, je postaveno na dvou pevných rámech jízdních kol a využívá vlastní motor De Dion o výkonu 1 1/2 koňské síly. Společnost dokončuje své obchodní jméno jako The Enfield Cycle Co. Ltd., které používá následujících 70 let.
Royal Enfield se pouští do motorsportu, když se jedno z jeho čtyřkolových vozidel účastní prvního závodu 1000 Mile Trial. Tento náročný přejezd z Londýna do Edinburghu a zpět výrazně přispívá k přesvědčení britské veřejnosti o životaschopnosti motorové dopravy.
První motocykl Royal Enfield je vyroben. Navržen Bobem Walkerem Smithem a Francouzem Julesem Gobietem, je představen na výstavě Stanley Cycle Show v Londýně. Motor o výkonu 1 1/2 hp je umístěn před hlavou řízení a zadní kolo je poháněno dlouhým řemenem z neopracované kůže.
První V-twin od Royal Enfield, používající švýcarský motor Motosacoche o objemu 297 cm³, je představen na výstavě Stanley Cycle Show. Model dosahuje mnoha úspěchů v soutěžích v následujícím roce, včetně závodu John O’ Groats to Lands End Trial.
První dvoutaktní motocykl Royal Enfield vstupuje do sériové výroby. S tím, jak se Británie zapojuje do první světové války, dostává přednost výroba největšího motocyklu společnosti – V-twinu o objemu 770 cm³ a výkonu 6 koní. Během konfliktu společnost dodává motocykly britské, belgické, francouzské, americké a imperiální ruské armádě.
Nepřetržitý vývoj vede k řadě osmi modelů, včetně uvedení sportovního modelu 351, prvního čtyřtaktního motocyklu Royal Enfield s objemem 350 cm³, OHV rozvodem a řazením ovládaným nohou. Představen je také jedinečný dvoutaktní model „Ladies Model“ s objemem 225 cm³ a sníženým rámem pro snadnější nastupování.
V továrně v Redditch o rozloze 18 akrů vypukne velký požár. Požárnickému sboru společnosti se mu podaří čelit a zabránit plamenům v pohlcení celého závodu.
Royal Enfield nahrazuje zastaralé ploché nádrže sedlovou konstrukcí. Zároveň se stává jedním z prvních výrobců, kteří mění systém přední vidlice z konstrukce Druid na centrálně odpružené příhradové vidlice.
Desetiletí začíná rozmanitou nabídkou jedenácti modelů, od 225cc dvoutaktního modelu A po 976cc V-twin model K. Vyráběny jsou také nové 350cc a 500cc motocyklové stroje s bočními a horními ventily a suchou olejovou náplní.
Legendární model "Bullet" je na světě. Byl představen v listopadu 1932 na Olympia Motorcycle Show v Londýně. Vyráběny jsou tři verze: 250, 350 a 500cc, všechny s nakloněnými "sloper" motory, dvojitými porty na hlavách válců, nožním řazením a vysokotlakovými písty.
Zakládající partner a spolumanažer Bob Walker Smith umírá. Jeho syn, major Frank Smith, který byl několik let spolumanažerem spolu se svým otcem, přebírá plnou kontrolu nad The Enfield Cycle Company.
Revoluční model Z "Cycar" jde do prodeje. Tento 148cc dvoutaktní motocykl, určený pro dojíždějící, má plně uzavřený motor a kryty nohou, které chrání jezdce před nepříznivými povětrnostními podmínkami.
500cc Bullet je radikálně změněn s uvedením modelu JF. Tento model má vzpřímený motor se čtyřventilovou hlavou válce. Sportovní verze, s bronzovou hlavou válce, je k dispozici na speciální objednávku.
Royal Enfield vyrábí velké množství vojenských motocyklů, bicyklů, generátorů a prediktorů protiletadlových děl během druhé světové války. Nejikoničtější model je 125cc motocykl "Airborn" známý jako Flying Flea. Tyto 126cc dvoutaktní motocykly lze naložit do speciálně vyrobených padákových nosičů a shodit s výsadkáři za nepřátelskými liniemi.
Poválečný prototyp, Bullet 350, s olejem tlumeným zadním zavěšením s kyvnou vidlicí, je představen na Colmore Cup Trial v únoru 1948. Dva modely Bullet tvoří část vítězného britského týmu v 1948 ISDT (International Six Days Trial), konaném v Itálii. Oba jejich jezdci získávají zlaté medaile.
Nové modely Bullet 350 a 500 Twin jsou uvedeny na trh ve Velké Británii. Oba motocykly sdílejí stejný rám, zadní zavěšení s kyvnou vidlicí, teleskopické přední vidlice a převodovku. K. R. Sundaram Iyer zakládá Madras Motors, aby importoval britské motocykly do Indie, včetně Royal Enfield.
Hvězdný jezdec Royal Enfield, Johnny Brittain, vyhrává prestižní Scottish Six Days Trial na svém Bulletu 350, HNP 331.
Madras Motors obdrží objednávku od indické armády na 500 kusů Bullet 350. Motocykly dorazí z Redditch na začátku roku 1953 a ukážou se jako velký úspěch, protože jsou odolné a snadno se udržují.
Společnost z Redditch naváže partnerství s Madras Motors v Indii a vytvoří Enfield India. Začíná práce na výstavbě speciálně navržené továrny v Tiruvottiyuru, poblíž Madrasu.
Továrna v Tiruvottiyuru se otevře a začíná výroba Bulletů pod licencí. Zpočátku jsou tyto motocykly zasílány z Anglie v podobě stavebnice a následně sestavovány v madraské továrně. Do konce roku je vyrobeno celkem 163 Bulletů v Enfield India.
Johnny Brittain vyhrává Scottish Six Days Trial na Bulletu podruhé a také se umisťuje na prvním místě v britském mistrovství v trialech. V Británii je uveden model 250cc Crusader. Tento motocykl s výkonem 13 koní má motor s jednotnou konstrukcí a alternátorovou elektriku s cívkovým zapalováním.
Legendární café racer Continental GT byl uveden s velkým ohlasem, když tým novinářů ujel na jednom z nich trasu z John O’ Groats do Lands End za méně než 24 hodin, včetně 8 kol na okruhu Silverstone. GT má laminátovou závodní nádrž, řídítka typu clip-on, stupačky vzadu, závodní sedlo s vyvýšenou částí, otáčkoměr a zahnutý výfuk.
Na začátku roku zůstaly ve výrobě pouze dva modely – Continental GT 250 a Interceptor 736. Výrobní závod Royal Enfield v Redditch byl uzavřen a pozemek prodán developerům. Výroba modelu Interceptor pokračovala v podzemním závodě Enfieldu v Upper Westwoodu, nedaleko Bradford on Avon, až do jeho uzavření v červnu 1970.
Enfield India začíná vyvážet model Bullet 350 do Velké Británie a Evropy. Prodeje rychle rostou, protože si motocykl získává příznivce mezi nadšenci do klasických motorek.
Nový model Bullet 500 s výkonem 24 HP je uveden na trh. Motocykl je primárně určen pro exportní trhy, kde je dostupný ve verzích Classic, Deluxe a Superstar.
Enfield India vyrábí první a jediný sériově vyráběný dieselový motocykl na světě. Známý jako Enfield Diesel, využívá vysoce úsporný 325cc motor, který je instalován do standardního podvozku modelu Bullet.
Výrobce užitkových vozidel a traktorů, společnost Eicher Group, získává Enfield India Limited. Eicher má v Indii kořeny sahající až do roku 1948. Společnost následně přejmenovává na Royal Enfield Motors Limited.
Čtyřicet motocyklů Royal Enfield vystoupá na Khardung La, nejvyšší sjízdné sedlo na světě, čímž stanoví precedent pro legendární jízdy přes některé z nejnáročnějších terénů na světě a vytvoří základ pro každoroční výpravu Himalayan Odyssey.
S využitím designérských schopností rakouské společnosti AVL začíná výroba přepracovaného 350cc celohliníkového úsporného motoru Bullet, známého jako A350, v novém závodě Royal Enfield poblíž Jaipuru v Rádžasthánu.
Tým Daredevils, motocyklová akrobatická skupina Indického armádního signálního sboru v Džabalpuru, vytvoří lidskou pyramidu z 201 mužů na deseti motocyklech Bullet 350. Ujedou vzdálenost přes 200 metrů a vytvoří tak nový světový rekord.
Model Thunderbird, stylový úsporný cruiser, je uveden na trh. Je vybaven první pětistupňovou převodovkou použitou na motocyklu Royal Enfield od 60. let. Více než 1000 motocyklů Royal Enfield všech věkových kategorií se sjíždí do Redditch na akci "Redditch Revisited" pořádanou Royal Enfield Owner’s Club.
Electra X, exportní verze modelu Bullet 500 s verzí celohliníkového úsporného motoru, přichází na trh. Retro-stylový model „Bullet Machismo“ je v průzkumu TNS Autocar hodnocen jako „Nejlepší cruiser“.
Royal Enfield slaví 50. výročí v Indii uvedením pamětních modelů Thunderbird a Bullet Electra a vydáním knihy na s názvem The Legend Rides On.
Model Thunderbird Twinspark je uveden na trh v Indii s novým motorem Unit Construction Engine (UCE). Společnost Royal Enfield začíná vyvážet model Classic, první indický motocykl EFI 500 splňující normu Euro III, na evropské trhy.
500cc motor UCE je uveden na trh v Indii. Retro-stylová verze Classic si okamžitě získává kultovní status a prodeje rychle rostou.
Jezdci Royal Enfield po celém světě jsou vyzváni k účasti na úvodní akci One Ride. Tato jízda se stává každoroční tradicí, konající se každou první neděli v dubnu. Společnost získává 50 akrů půdy v Oragadamu pro svůj nový závod. Organizovaná tovární expedice poprvé překračuje nepálské hranice v rámci akce Tour of Nepal.
Společnost Royal Enfield uvádí na trh svůj první dálniční cruiser, celočerný Thunderbird 500. Práce na nové továrně v Oragadamu čile pokračují, zatímco továrna v Tiruvottiyuru stanovuje nový výrobní rekord a dosahuje prodeje 113 000 motocyklů.
Zahájení výroby v Oragadamu ve státě Tamilnádu. Tato nejmodernější továrna, jejíž součástí je robotické lakovací zařízení, bude jádrem budoucích globálních ambicí společnosti Royal Enfield.
Čtyřicet osm let po vývoji svého prvního sériového café raceru představuje společnost Royal Enfield zcela nový Continental GT. Tento nový café racer s kolébkovým rámem navrženým společností Harris Performance a motorem UCE o objemu 535 cm3 se stává výchozím bodem pro četné zakázkové stavby.
Společnost Royal Enfield představuje v Indii novou maloobchodní zkušenost otevřením prvního exkluzivního obchodu s výbavou svého druhu na Khan Marketu v Novém Dillí.
Společnost získává renomovanou britskou firmu Harris Performance, která se zabývá designem a výrobou motocyklů, a rozšiřuje tak své možnosti v oblasti inženýrství a produktového designu.
Společnost Royal Enfield North America je založena. Se sídlem v Milwaukee ve Wisconsinu se jedná o první dceřinou společnost s přímou distribucí mimo Indii.
Royal Enfield představuje svůj první adventure motocykl Himalayan. Se zcela novým motorem SOHC o objemu 411 cm3 a odpružením s dlouhým rozsahem je navržen tak, aby poskytl dobrodružným jezdcům správný nástroj pro všechny druhy cest.
V Bruntingthorpe Proving Ground nedaleko Leicesteru ve Velké Británii je otevřeno nové centrum Royal Enfield Tehcnology Centre. Tým více než 100 inženýrů, konstruktérů a testerů začíná pracovat na výzkumu, vývoji a dlouhodobé produktové strategii.
Zahájení výroby ve třetím závodě společnosti. Tento špičkový výrobní závod se nachází ve Vallam Vadagal nedaleko Chennai a je určen pro výrobu strojů Royal Enfield 350.
Nové dvouválce Royal Enfield Interceptor a Continental GT o objemu 650 cm3 byly představeny na výstavě motocyklů EICMA v italském Miláně a na Rider Mania v indickém Goa. Společnost otevírá v Baga, v Goa svou první kavárnu s názvem Royal Enfield Garage Café.
Ve válečném muzeu Imperial v Duxfordu ve Velké Británii je představen model Royal Enfield Classic 500 Pegasus, který je poctou Royal Enfield Flaying Flea z druhé světové války. Na celém světě je limitováno pouhých 1000 individuálně číslovaných motocyklů, indický tržní příděl 250 strojů se prodá za méně než 3 minuty.
Cayla Riva, 18letá závodnice z Kalifornie, stanovuje během Speed Week na Bonneville Salts Flats nový pozemní rychlostní rekord 157,053 mph. Její motocykl, Continental GT 650 Twin, je speciálně připraven pro Bonneville s vyladěným motorem S&S Cycle a rámem Harris Performance.
Koncept KX V-twin o objemu 838 cm3, jehož design vychází z V-twinů KX o objemu 1140 cm3 z konce 30. let minulého století, demonstruje schopnosti konstrukčního týmu britského technologického centra. Díky nosníkové vidlici s integrovaným světlometem a jednostranné softtailové zadní části je při svém představení na veletrhu EICMA hvězdou výstavy.
Jedenáctičlenný tým indické armády a jezdců Royal Enfield zdolal 5,54 m vysoký průsmyk Karakoram v Himálajích navzdory sněhu, ledu a teplotám pod -30 stupňů Celsia. Je to poprvé, co byl průsmyk zdolán na motocyklu. Model Bullet Trials Works Replica 500 byl představen jako pocta Johnnymu Brittainovi.
Model Interceptor získává prestižní ocenění Indian Motocykl roku. Dvouválec 650 je také vyhlášen motocyklem roku v soutěži Times Auto Awards, motocyklem roku podle časopisu Autocar a "Two Wheeler of the Year" podle časopisu Bike India. V Thajsku je vyhlášen nejlepším moderním klasickým motocyklem střední třídy a ve Velké Británii nejlepším retro motocyklem roku podle časopisu MCN.
Výroba motoru UCE o objemu 500 cm3 končí. Jeho labutí písní je limitovaná edice Classic 500 Tribute Black. V argentinském Buenos Aires vzniká nová montážní linka Royal Enfield CKD. Slavnostního otevření se účastní argentinský prezident Alberto Fernández.
Make-It-Yours (MIY), spuštění jedinečné personalizace motocyklů. Zákazníci si mohou svůj motocykl nakonfigurovat při rezervaci v aplikaci Royal Enfield, na webových stránkách nebo v prodejně. V Indii je s velkým ohlasem uveden na trh model Meteor 350 cruiser. Má zcela nový podvozek a motor a je vybaven novým navigačním zařízením Royal Enfield Tripper.
Royal Enfield oslavuje 120let svého působení.
Best AI Website Maker